Antares mizează pe gaz natural comprimat

CNG, o soluție economică și nepoluantă

Gazul natural comprimat pentru vehicule ( pe scurt, CNG ) este, conform definiției din Legea energiei “gazul natural stocat în recipiente sub presiune, prin comprimare, în scopul utilizării drept combustibil pentru vehicule cu motoare termice”.

Metanul auto este des întâlnit și cu acronimul CNG (Compressed Natural Gas) după denumirea în limba engleză.

CNG este una dintre cele mai populare soluții de propulsie alternative în transporturile rutiere. Tehnologia este accesibilă și permite construcția de autovehicule dedicate CNG, precum și conversia motoarelor diesel în sistem dual diesel – CNG.

 

CURAT

Gazul natural comprimat (CNG) este carburantul fosil cu cea mai curată ardere. Vehiculele pe gaz natural emit cu până la 30% mai puține gaze cu efect de seră decât vehiculele pe benzină sau motorină.

 

IEFTIN

În funcție de tipul vehiculului sau stilul de condus, utilizarea CNG reduce costurile la carburant cu 40-60%, față de utilizarea motorinei sau benzinei.

 

SIGUR

CNG nu este toxic și se dispersează rapid. Are un punct de aprindere mai înalt decât benzina și motorina, ceea ce reduce șansele de aprindere accidentală.

 

SILENȚIOS

Motoarele pe CNG pot fi mai silențioase cu până la 50% față de motoarele care utilizează doar motorină. În plus, le crește durata de viață.

  1. 2009

    SUA

  2. 1985

    Romania

  3. 1965

    China

  4. 1918

    Scotia

În 2015 numărul autovehiculelor alimentate cu gaz natural a ajuns la 22.7 milioane (față de 18 milioane în 2013). Topul tărilor cu cele mai multe vehicule pe gaz natural include China (4.44 milioane), Iran (4.00 milioane), Pakistan (3.70 milioane), Argentina (2.48 milioane), India (1.80 milioane) și Brazilia (1.78 milioane). În Europa, lider este Italia (0.97 milioane).

Conform datelor statistice furnizate de NGVA Europe, numărul total de vehicule pe gaz natural din cele 28 de state membre și din țările care fac parte din European Free Trade Association (EFTA) în 2015 este de 1,272,852 vehicule și un numar de 3318 stații publice de alimentare cu CNG.
Deși petrolul a înregistrat un preț scăzut în anul 2015, pe piața gazului natural pentru vehicule s-a înregistrat o creștere moderată în medie de 9%, conform statisticilor anuale ale NGVA Europe. Printre țările ce au înregistrat creșteri semnificative se evidențiază: Bulgaria, Belgia, Italia, Olanda, Suedia și Spania, acestea deținând de asemenea un număr foarte mare de vehicule pe gaz natural comprimat.

2010---2015

tari

Până în decembrie 2015, când Antares Group a inaugurat prima stație de alimentare cu CNG din țară, România rămăsese singura din Uniunea Europeana unde nu exista încă nicio stație de alimentare cu gaz natural comprimat.
PRIMA STATIE DE ALIMENTARE CU CNG

 

Flota CNG Antares

Șansa CNG în România – inițiativă privată

 

Răspunsul Grupului Antares la problema CNG în România – transformarea problemei în oportunitate.
Soluția găsită de Antares la problema lipsei de CNG în țara noastră, este un business integrat pe verticală la nivelul grupului.
Denisson Energy – a investit în construirea primei staţii de alimentare cu CNG.
Antares Transport – a investit în prima flotă cu propulsie 100% pe CNG.
Antares Motors – a investit în construirea primei stații de ITP care pune la dispoziție serviciul de verificări tehnice periodice pentru autovehiculele pe CNG.

Citește mai mult